TRANSLANGUAGING BENEFITS IN TEACHING AND LEARNING PROCESSES OF ENGLISH IN THE COLOMBIAN RURAL SCHOOL CLASSROOM Óscar Mauricio Monroy Ramírez, Carlos Barros Bastidas 63 - 79 2022-12-31
EVALUATION OF THE PROCESS OF TRANSFORMATION OF THE SCHOOL INTO PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIES Federico Malpica Basurto, Pedro Navareño Pinadero, Ruth Clarena Martínez Mesa 215 - 234 2022-12-31
BARRIER-FREE LEARNING AND PARTICIPATION, A RESPONSE TO THE NEEDS OF THE REGULAR CLASSROOM Tila del Carmen Gallegos López 194 - 214 2022-12-31
CONTEXTOS DE APRENDIZAJE PARA EL DESARROLLO DEL PENSAMIENTO REFLEXIVO EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR Marta Sabariego Puig, Antoni Ruiz Bueno, Ana Cano Hila, Angelina Sánchez Martí 2019-12-30
TRAINING TEACHING SKILLS TO DEVELOP THE BEST COLLEGE TEACHERS Armando Alemán Juárez, Julio César Alfaro Ávila, Mónica López Bátiz 38 - 53 2023-12-27
A SUSTAINABLE INNOVATION CYCLE FOR CONTINUOUS IMPROVEMENT OF COLLABORATIVE TEACHING PRACTICE. LEARNING FROM EXPERIENCE Pedro Navareño Pinadero 10 - 29 2023-06-23
VIDEO LEARNING: APRENDIZAJE Y EDUCACIÓN A TRAVÉS DE MEDIOS AUDIOVISUALES, DESDE UNA PERSPECTIVA HISTÓRICA Y CONTEMPORÁNEA Gabriela Vital-Rumebe, Irma L. Ontiveros-Moreno, Claudia G. Guerra-Rojas, Alfonso Gutiérrez-Rocha 2021-07-02
LA PERCEPCIÓN QUE TIENEN LOS PROFESORES DE LA UNIVERSIDAD PANAMERICANA SOBRE LA EVALUACIÓN DEL APRENDIZAJE Marveya Villalobos Torres 2005-01-17
RADIO AS A SCHOOL PROJECT IN INTERCULTURAL BILINGUAL EDUCATION IN ECUADOR Dayana Gabriela Aguirre Demera, Diego Mauricio Suqui Pizarro 2021-12-31
FORMACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE: RELACIÓN DE CORAZÓN A CORAZÓN Elvia Marveya Villalobos Torres 2006-12-01
ESTUDIO DE CASO: ANÁLISIS DE LAS ACTIVIDADES Y ESTRATEGIAS SOCIOAFECTIVAS APLICADAS EN LOS GRADOS DE SEXTO Y SÉPTIMO EGB, DE LA UNIDAD EDUCATIVA «CHARASOL». Steeven Andrés Moreira Cedeño, Roger Geovanny Ibáñez Cuenca, Andrea Eloisa Monroy Villón 2021-07-02
Towards a Historically Bounded Rationality: Herbert A. Simon’s Critique of the Neoclassical Notion of the Rational Agent Josafat I. Hernández Cervantes 35-68 2023-12-07
IMPROVEMENT OF TEACHING COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH DRAMATIC THEATRICAL PROPOSALS: A QUALITATIVE STUDY Marcos Jesús Iglesias Martínez, María del Mar Camús Ferri, Inés Lozano Cabezas 130 - 149 2023-06-23
ESTRATEGIAS VOLITIVAS EN ESTUDIANTES DE BACHILLERATO: CONSIDERACIONES PARA LA PRÁCTICA EDUCATIVA María del Socorro Rodríguez Guardado 2020-01-26
THE INNOVATIVE AND THE WORRYING ELEMENTS OF THE APPROACH OF THE 2022 CURRICULUM FOR THE UNDERGRADUATE PROGRAM FOR ELEMENTARY TEACHER EDUCATION Cruz Eréndida Vidaña Dávila, David Uriel Rodríguez Esquivel, Semiramis Armida Gaspar Velázquez, Juan Antonio Bocanegra Salas 235 - 249 2022-12-31
VALIDATION OF QUESTIONNAIRE ON SELF-REGULATION OF LEARNING IN INITIAL TEACHER TRAINING Virginia Aguilar Davis, Carlos Hernández Rodríguez 72 - 93 2022-07-01
COMPETENCIAS PROFESIONALES Y SU DESARROLLO MEDIANTE APRENDIZAJE-SERVICIO EN LA UNIVERSIDAD: PERSPECTIVA DE LOS EMPLEADORES Carolina Ugarte, María Arantzamendi, Concepción Naval Durán, Natalia Verea, Elena Arbués 2021-07-02
DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UNA ESTRATEGIA PARA ENSEÑANZA-APRENDIZAJE METACOGNITIVO DE HABILIDADES PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN PRIMARIA Verónica Gutiérrez Soriano, Julio Herminio Pimienta Prieto 2011-06-26
COMPATIBILIDAD DE LAS RUTINAS DE PENSAMIENTO CON EL APRENDIZAJE INTEGRADO DE CONTENIDOS Y LENGUA EXTRANJERA (AICLE): UN ESTUDIO EXPLORATORIO Alfonso López Hernández 2020-07-02
TRANSITION TO VIRTUAL LEARNING AND ITS EFFECTS: TECHNOSTRESS IN UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF COVID-19 Lucila Patricia Cruz Covarrubias, Pedro Aguilar Pérez 52 - 71 2022-07-01
Mexican cinema, media coloniality and women’s audiences on digital platforms: A case study in Aguascalientes Sofia G. Solís Salazar 191-202 2022-05-30
REPRESENTACIONES DE DOCENTES DE ESPAÑOL SOBRE LA CONSTRUCCIÓN DEL CONOCIMIENTO Y EL APRENDIZAJE EN EQUIPO Laura Rangel Bernal 2019-06-24