PERCEPTION OF SCHOOL CLIMATE BY ADOLESCENTS. DIFFERENCES ACCORDING TO COURSE, AGE, SEX, TYPE OF SCHOOL, AND ACADEMIC PERFORMANCE Álvaro Balaguer Estaña, Martín Martínez Villar, Concepción Naval Durán 2020-07-02
Stress as an Original Possibility of Existence. An Interpretation of Stress from Heidegger’s Perspective Rodrigo Lagos Berríos 279-306 2022-08-13
INFLUENCIA DEL ESTRÉS ACADÉMICO SOBRE EL RENDIMIENTO ESCOLAR EN EDUCACIÓN MEDIA SUPERIOR Javier Fernández de Castro de León, Edith Luévano Flores 2018-12-28
Academic procrastination, social media addiction and executive functions: A self-report study in adolescents Christian Alexis Romero-Méndez, Dan Lisandro Romero-Méndez 110-127 2024-06-29
USO DE INVARIANTES EN LAAPROPIACIÓN DELCONCEPTO DE FRACCIÓN, EN ALUMNOS Alejandro Octavio Delgado Caballero 2013-10-01
ESTRATEGIAS VOLITIVAS EN ESTUDIANTES DE BACHILLERATO: CONSIDERACIONES PARA LA PRÁCTICA EDUCATIVA María del Socorro Rodríguez Guardado 2020-01-26
Is there a Medical Ethics in Georges Canguilhem? Diego Alejandro Estrada Mesa, Claudia Elena Espinal Correa 433 - 457 2019-06-29
Human Rationality: Explanations from Cognitive Science and the Philosophy of Logic Gabrielle Ramos García 385-402 2021-06-23
Perceptions and teaching practices regarding instructional discipline in secondary education: a descriptive study in CABA Viviana Andrea Agostinelli, Dides Iliana Hernandez Silvera 78-109 2024-06-29
Introduction to the study of audiovisuals: an innovative teaching experience in the context of the pandemic in Uruguay Varenka Parentell 91-91 2021-06-01
PERCEPTION OF THE DEPARTMENT OF SPORTS ORGANIZATION STUDENTS ABOUT ONLINE EDUCATION IN TIMES OF COVID-19 PANDEMIC Gloria Leticia Corrales Félix, Juan Carlos Arturo González Castro, Juana María Tostado Assid 161 - 173 2022-07-01
EVALUACIÓN DE LOS ESTILOS EDUCATIVOS PARENTALES EN UNA MUESTRA DE ESTUDIANTES FILIPINOS: IMPLICACIONES EDUCATIVAS Alfonso Osorio de Rebellón Yohn, Sonia Rivas Borrell, Jokin de Irala Estévez, María Calatrava, Cristina López del Burgo 2009-06-26
DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UNA ESTRATEGIA PARA ENSEÑANZA-APRENDIZAJE METACOGNITIVO DE HABILIDADES PARA PROFESORES DE EDUCACIÓN PRIMARIA Verónica Gutiérrez Soriano, Julio Herminio Pimienta Prieto 2011-06-26