Political communication in the age of disintermediation

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Ignacio Jiménez Soler

Abstract

Today, developing successful communication strategies is dependent on disintermediation. During the 20th century, communication activities revolved around paying to ensure presence (traditional advertising and current paid media) or appearing in the media as news (public relations that took control over politics in the 1950’s in the United States). Today, these two lines are simply elements of a range of communication strategies mediated by algorithms. In order to be successful, audiences must be reached; and, in order to do so successfully, they must be properly understood. Technology helps us to do just this, and yet it poses new challenges. This paper discusses them, in the framework of political communication.

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Author Biography

Ignacio Jiménez Soler, Telefónica

Dr. en Ciencias de la Información (Comunicación) por la Universidad Complutense de Madrid. Especialista en difusión de innovaciones desde que en 1997 iniciase una investigación basada en los estudios de Everett Rogers sobre esta materia. Tras varios años de análisis, centró su tesis doctoral en el papel de la Comunicación como palanca y recursos para asegurar una adopción exitosa de cualquier innovación. Mientras que desarrollaba esta investigación, trabajó como periodista, luego como consultor de comunicación política y empresarial. Durante los últimos trece años ha ocupado puestos directivos en el ámbito del marketing y la comunicación en tres multinacionales: Liberty Mutual Group, BBVA y Telefónica.

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