Número 35 - 2008
Articles

Caracterización conceptual de la educación como praxis

Luz Imelda Acedo
Universidad Autónoma de Barcelona

Published 2013-11-28

How to Cite

Acedo, L. I. (2013). Caracterización conceptual de la educación como praxis. Tópicos, Revista De Filosofía, 35(1), 113–137. https://doi.org/10.21555/top.v35i1.140

Downloads

Download data is not yet available.

Altmetrics

Citas

Abstract

The present work pretends to inquire the philosophical status of the educative reality maintained by the philosopher of education Richard Stanley Peters, analyzing the concept of education he uses, which he says to have an Aristotelian influence, in order to conclude if it has a metaphysical support.

 

References

  1. Acedo, L. I. (2008). Richard Stanley Peters: una revolución en la Filosofía de la Educación. Actividad intelectual y praxis educativa. Pamplona: Cuadernos de Anuario Filosófico, No. 202.
  2. Agazzi, E. (1966). Historia de la filosofía y la pedagogía. Vol. 3. Alcoy: Marfil.
  3. Altarejos, F. (1983). Educación y felicidad. Pamplona: EUNSA.
  4. Bowen, J., Hobson, P. R. (1979). Teorías de la educación. M. Arboli (trad.) México: Limusa.
  5. Dewey, J. (1961). Experience and Education. London: Constable.
  6. García, V. (1980). La educación y sus máscaras (Entre el pragmatismo y la revolución). Madrid: Real Academia de Ciencias Morales y Políticas.
  7. Manganiello, E., Bregazzi, V. (1966). Historia de la educación. Buenos Aires: Librería del Colegio.
  8. Peters, R. S. (1969). What is an educational process? En The Concept of Education. R. S. Peters (ed.) London and Henley: Routledge and Kegan Paul.
  9. ____ (1967). In defence of Bingo: a rejoinder. En British Journal of Educational Studies, 15 (2).
  10. ____ (1973a). Authority, Responsibility and Education. London: Allen and Urwin.
  11. ____ (1973b). The Philosophy of Education. London: Oxford University Press.
  12. ____ (1977). Filosofía de la educación. F. González (trad.) México: FCE.
  13. ____ (1979). La educación como iniciación. En Teorías de la educación. J. Browen y P. R. Hobson (eds.) M. Arboli (trad.) México: Limusa.
  14. Rodríguez, A. (1982). Sobre el valor práctico de la ética filosófica. En Anuario Filosófico, 7.
  15. Santo, M. (1975). Ética y filosofía analítica. Pamplona: EUNSA.