Vol 2, No 1 (2022): January-June

Issue Description

Textos de: 

Claudio Calabrese
Ethel Junco
Ignacio Sergio Leonetti
Enríque Martínez
Walter Nicgorski
Rafael Alvira Domínguez
Germán Scalzo
Fernando Galindo Cruz
Javier Ros Codoñer
Gustavo Esparza

##issue.tableOfContents##

Table of Contents

Editorial

Carta editorial
Claudio Calabrese, Pablo Galindo Cruz
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2462

Articles

Odysseus and the self-inflicted wound: Mythical narrative and temporality
Claudio Calabrese, Ethel Junco
1-18
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2463
Value of the academic spirit for Education in Josef Pieper: Relief for the burden of the functionary soul of our time
Ignacio Sergio Leonetti
19-33
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2466
Divine goodness, the beginning and end of human life
Enrique Martínez
34-54
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2467

Academic Essays

The ways and means of liberal education
Walter Nicgorski
55-65
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2468
The price of truth
Germán Scalzo
82-94
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2470
Muerte por acidia: Una reflexión sobre la erosión de la ciudadanía
Fernando Galindo Cruz
95-132
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2471

Reviews

Español
Javier Ros Codoñer
133-135
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2293
Libro: Macin Kazmierczak y María Teresa Signes (Eds.), "Lengua, literatura y práctica educativa. Reflexiones actuales sobre la palabra en la educación" (Vigo: Editorial Academia del Hispanismo, 2016, 330 pp.
Claudio César Calabrese
136-140
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2473
Libro: Cintia Carreria Zafra Cintia, Marcin Kazmerczak y María Teresa Signes (Eds), "Inteligencia y tecnología. Retos y propuestas educativas" (Pamplona: EUNSA, 2019), 272 pp.
Gustavo Adolfo Esparza Urzúa
141-146
DOI: https://doi.org/10.21555/cya.i2.1.2474
View All Issues